Blogger Widgets

Thursday, July 19, 2012

.:: Thailand Vacation ::.

with the name of Allah Most Compassionate Most Merciful


alhamdulillah. tahun ini bakal b'ramadan penuh di rumah. alhamdulillah lagi. cuti raya kali ni dapat dua minggu. apalagi yang boleh aku happy selain pulang ke Malaysia tanahair tercinta?hehe, betul weh. sangat osem. walaupun quite different rasa dalam hati ni bila jauh dengan tangkai hati pengarang jantung. tapi takpe, sebulan lebih tak lama sangat, kan? (pandai tipu diri sendiri)

Flight AirAsia at 6.30 pm heading to Penang. 14th of July. tapi masa tu perasaan lain sikit. sebab tujuan kali ni bukan pegi manjung lagi. tujuan kali ni ialah vacation trip to Thailand!sleep one night in Kedah, then straight to Thai the next day.

Hatyai-Songkhla-Danok

such experiences! pertama kali jejak bumi Thailand sedangkan ina (adik aku umur 11 tahun) pun dah pegi 4,5 kali. jadi tujuan sebenar aku nak pegi siam ni sebab nak melepaskan kejelesan aku pada ina disamping mencuci mata melihat peradaban orang lain. cewah! so, pendek kata, aku yang tuntut dari mak ayah aku nak gi sini. kehkeh. :P

 Ice Dome, Hatyai
sumpah sejuk gila! sampai merah hidung sampai kebas tangan. patut la jack dlm titanic tu mati weh.siyes aku tak penah rasa sesejuk macam ni.cantik! semua benda dalam ni dibuat daripada ais.and ada satu part tu aku jatuh terjelepok dalam tempat tu.okey?aku sendiri pun tak ingat bila last aku jatuh.padan muka aku. pakai wedges lagi. licin kot ais tu. haha

Floating Market, Hatyai
ini la yang paling lain dari yang lain. tempat ni famous dengan segala macam jenis makanan yangg aku tak puas round. tempat dia terpelihara dengan sangat baik. best! salah satu pengalaman yang berharga. (:

 Songkhla Beach
hehe, nampak tak duyung tu? ayah aku kata, konon2nya sesape yang dapat sentuh duyung tu dapat jodoh. pastu ayah aku paksa aku g tangkap gambar sebelah duyung tu. mana la tau kan jadi ke. kahkah! pastu lunch kat bawah pokok makan sum tam. and diambush oleh seekor kera kat situ. kera tu wat huru-hara jugak lah. and then malam tu aku, mama n ayah try foot massage. haha, badan aku rasa macam dikepak-kepak oleh tukang urut tu. sakit masa tu, tapi lepas tu lega gila. boleh lagi next time. :P

 Danok
(ain, tak senonohnya kau tidur. haha, tapi sangat penat weh. sangat. tak tertahankan.)


kat danok tak berapa nak jalan sangat sebab dah jadi destinasi terakhir. yang pasti, ayam goreng kat situ sedap gila. lagipun dah dekat sangat dengan sempadan. pintu gerbang pun dah nampak.

overall, im very glad to have this vacation. although, rasa tak lengkap tanpa little brother tersayang Ee. Ee tak dapat join sebab dah start praktikal. Hope we'll come again one day. complete with all the member in the family. ada banyak lagi tempat t'miss masa tu. but most important, aku puas hati.

thank you ma, ayah. (;


No comments:

Post a Comment