Blogger Widgets

Wednesday, August 8, 2012

.:: Sakit ::.

with the name of Allah the Most Compassionate Most Merciful


ahh. demam. sudah 3 hari, esok hari ke-4. hairan sungguh. sangat jarang sekali sakit datang bertimpa-timpa. demam sampai seluruh tubuh kesakitan. sengal otot-otot badan. hari pertama aku hanya biarkan. biarlah, sakit ini hanya sekejap.

semalam sakit baru datang bertandang. bertandang tak pulang-pulang sampai sekarang. perut seakan dipulas-pulas, peritnya terasa ke belakang. keringat dingin membasahi tubuh. sakitnya mengejutkan aku dari lena yang panjang. aduh ya Tuhan, sekiranya ini dugaan buat hambaMu dalam meniti bulan Ramadan aku mohon kekuatan supaya perjuangan berlapar dahaga demiMu tetap aku teruskan. aku jadi bertambah hairan. seingat aku tidak pernah aku mengalami kesakitan sebegini rupa. membuatkan aku terbaring. lesu. lemah. tak bermaya.
benarlah, ini ujian Tuhan. 

flu ini juga merungsingkan. kotak tisu wajib berada berhampiran. oh rungsing-rungsing. biarlah aku demam, tapi bukan flu yang jadi pilihan.



Dear Allah, please wipe away this pain, this sickness, this diseases. if these meant to be my tests, please Allah strenghten me. if these meant to be my punishment, please Allah i beg for your forgiveness and mercy.
ameen.

4 comments: