Blogger Widgets

Friday, July 20, 2012

.:: My Story Books ::.

with the name of Allah the Most Compassionate Most Merciful

minat membaca tu memang dah berakar umbi dalam diri ni sejak azali lagi. so bila aku kata aku nak baca buku tu (i mean that particular book), maknanya aku nak baca jugak buku tu. tak kira la macamana pun aku nak baca time tu jugak. kalau boleh baca dari watpadd, download. kalau buku tu available in store je, aku beli. sebabnya aku rasa macam craving. 
craving for the ideas, fantasy and all.

jadi bila dapat tau je duit dah masuk,
aku terus gi Popular Book Store, Tesco.
target aku nak beli buku ni.

the fourth series from the The Secrets of The Immortal Nicholas Flamel

ni semua salah k.long (nurul safara). haha, sebab dia la aku jadi terikat dengan series ni. aku macam tak boleh berhenti. and biasanya aku take 30 minutes to read these books before sleeping. yes, more like a bedtime story for me. first of all, Michael Scott telah menarik perhatian aku dengan menggunakan watak Nicholas Flamel tu sendiri. well, watak ni ada disebut dalam buku Harry Potter and the Philosopher Stone. and aku FANATIK dengan HP okay? and of course, genre series ini yang bercorak fantasi and magic adalah memang tipe aku.

tapi nak dijadikan cerita, sesampai je aku kat Popular tadi, tak pulak aku nampak buku tu kat situ. hairan. jenuh la aku dok pusing patah balik, pusing patah balik takut terlepas pandang. haih. macamana nih, dari jauh  drive semata-mata nak beli buku tu. ayah pun macam taknak lepas aku je tadi. katanya tak mustahak. haha.
cari punya cari aku jumpa siri ke-5 kat tempat promotion. adeh. pastu aku tanya la akak cashier tu mana siri yang lain. and then dapat la jawapan yang mengecewakan.
"maaf ye dik, yang ada just siri ni je."
great. just great. punya la aku memendam rasa nak beli buku ni before balik Malaysia lagi. masa tu tak dapat beli sebab ada masalah kewangan. haha! duit mara tak masuk lagi. hee.

untuk mengubat hati yang kecewa, aku pun beli la buku ni.

 first, sebab taknak mensia-siakan minyak petrol keta tu. second sebab kalau aku balik dengan tangan kosong, nanti ayah aku gelakkan aku kaw2 punya. -.-"
and thirdly, sebab aku tengok review dari pembaca lain sangat attracting.

"I ate this book up. I could barely put it down before bed, and was also trying to sneak time in my busy morning to read some extra sentences. This was an awesome first book in a series and I'm dying to read. Amanda, please write the next one soon. I'm dying!!"-Midnight Glance Reviews


" This series has a bit of of everything - magic, myth, action, romance...ah, the romance! There is something so appealing about forbidden love, especially when it leads to a happily-ever-after. I have to say, I love the way this ended. Of course, I won't give spoilers, but the ending was perfect." - Diary of a Bibliophile

ha.. attempting kan? so let's read! hope it's true. (:








No comments:

Post a Comment