Blogger Widgets

Tuesday, August 23, 2011

.:: Monolog Dalaman ::.

with the name of Allah the Most Compassionate Most Merciful

hampir. sangat hampir. nyaris lagi aku lakukan sesuatu hari ini. entah dari mana keputusan tu tiba-tiba menyerbu. seolah-olah itu kata muktamad dari aku. memang, kalau dikumpulkan semua tu, kalau diingat kembali satu-persatu, memang tiada jalan balik lagi. okey, mari fikir.

otak : soalnya, bersedia ke awak tu ain?
hati : tipulah kalau aku kata tak akan sedih. sedih itu pasti. tapi aku perlukan ini. either way, aku akan sedih jugak.
otak : tapi perlu ke? kau tak rasa keputusan kau tu terburu-buru?
hati : diamlah. yang sakit bukan kau, aku jugak yang sakit nanti.
otak : hahaha, cuba kau fikir baik-baik. betul ke ini yang kau nak?
hati : hmmm.. aku keliru dengan apa yang aku nak.
otak : tengok? kau terburu-buru.
hati : hei, kadang-kadang apa yang kita mahukan tak semestinya kita dapat. tapi apa yang kita dapat semestinya apa yang kita perlu.
otak : okey, okey aku faham. entahlah hati, aku tak tau apa yang baik untuk kau. untuk kita.
hati : haa, tau pun. kau pun keliru.
otak : aku benci bila aku tak dapat bertemu solution. kau complicated sangatlah! (berkerut)
hati : (senyum) aku memang dah di'design' sebegitu.

jadi, aku still jumpa jalan buntu. susah sangat duduk diam je la. tak payah buat apa-apa. be patient, be good. aku akan cuba. but it's the time, it's always time.


cik hati                                     encik otak

No comments:

Post a Comment