Blogger Widgets

Thursday, December 27, 2012

.:: 4 Months' Explosion ::.

with the name of Allah Most Compassionate Most Merciful

Ohh. sudah terlalu tersangat lama blog ini tidak disentuh oleh empunya diri. haha, bersawang! okey, disebabkan terlalu lama tidak melampiaskan rasa dan kata hati, maka berjela-jela atau berpost-post lah blog ~My Life Is Awesome^^ pada ketika ini. muahahahaha.. (okey, ketawa raksasa).

okey, first thing first.
Mama, Papa's Birthdays!
ye saye, pada tanggal 7 Nov dan 15 Nov respectively merupakan birthday mama & ayah ku. yay! walaupun anakmu ini jauh di perantauan dipisahkan oleh Selat Melaka, tarikh2 keramat ini takkan mudah dilupakan. muahahahaha (gelak raksasa lagi). tapi, apakan daya, nak pos hadiah pakai fed-ex tak cukup bajet pulak la kan, so untuk masa dan ketika itu aku hanya mampu menghubungi mereka dari jarak jauh di samping mendoakan yang terbaik untuk kedua-dua mereka hendaknya. ehem. (anak soleh tak? anak soleh tak?) haha. tapi itu tak bermakna hadiah untuk mereka diletak kebelakang. ya, sebelum berangkatnya kepulangan beta ke Tanah Melayu pada tanggal 23 Disember, beta & pasangan beta (ehem) telah bersoping dengan sukarianya bagi memenuhi kejutan buat bonda dan ayahanda tersayang. mama aku kasi handbag mengikut citarasanya & ayah aku bagi perfume mengikut citarasaku sendiri. muahahah. oh, tidak lupa juga kepada adik lelaki tersayang yang tiap kali balik mesti demand tshirt dengan aku punya, so aku pun beli la. ye, aku memang kakak yang sangat menyayangi adik-adiknya. :P 

the most excited part.
Breaking Dawn part 2.
ye aku tau movie ni dah tak up to date. dah tak wow gitu. hehe, tapi still wow di hatiku. hurm, maybe sebab telinga ni tengah mendengar soundtrack Breaking Dawn Part 2 yang best-best! (: memang tak mengecewakan  aku. Bill Condon ni memang bijak la aku kasi sebab walaupun aku dah baca novel cite ni aku tetap tertipu part semua vampire-vampire handsome ni mati. muahahah. sumpah terkedu bila satu-satu watak penting ni kena bunuh sampai andi yang dalam keadaan shock tanya2 aku apa jadi pun aku dah tak dengar apa. frozen kat kerusi tu. brilliant aku kasi. brilliant. haha, and bila si Aro tu mati kena putus kepala semua orang dalam panggung tu tepuk tangan puas hati kot! huh, lagi menghangatkan suasana! si kecik Dakota Fanning mati pun puas hati kot. hehe. and detik-detik tertipu, rupa-rupanya itu hanyalah future view Alice semata-mata. everyone including me groaning kot. hahahaha. best, sangat best. and my favorite part, the last part. the meadow part. terharunya.......... T_T terharu melihat how beautiful love is. weh, aku mana la penah nak nangis soksek soksek tengok love story kot. lain la cite Hachiko. perfect. dengan background A Thousand Years versi baru tu lagi. the moment when Bella turn off her barrier and let Edward read her mind. wow. that moment. the only way you can tell someone how much you love them is letting them feel it inside your mind, your heart. i wish.... that moment got carry me away. and menitik-nitik la airmata itu. muahahah. and masa tu aku dah rasa rindu nak tengok cite tu lagi. jadi, tanpa segan-silu, kua je dari panggung aku terus beli tiket baru untuk tayangan berikutnya bersama andi. *puas hati walaupun ada orang still destroy perasaan indah aku malam tu*


Most Absurd part.
Eyesore.
haih, manusia-manusia itu. sangat suka menindas. mulia mungkin. sampai umpat keji itu dianggap tidak salah. aku bersabar lama. tapi sabar ada tahapnya. salah aku? membela orang yang aku care? huh. mereka juga akan buat benda yang sama, kan? konon, berlagak maintain. lainlah kalau orang yang mereka kata sayang itu sebenarnya tak disayangi pun. dark secrets. bukan meletakkan diri aku di suatu zon selesa. bukan! just wanna state that, "korang dok kutuk2 orang macam diri tu bagus sangat padahal diri tu ada jugak celanya, kan?" jadi tak payah nak angkat diri tu lebih hebat berbanding orang lain sangatlah. berpura-pura lagi. topeng. bertopeng-topeng. minta dijauhkan aku dari mereka yang bertopeng-topeng ini, Tuhan. sungguh! berdepan seakan suci, belakang macam duri. pergi jauh dari aku. eyesore.

Firman Allah s.w.t:
يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا يَسۡخَرۡ قَوۡمٌ۬ مِّن قَوۡمٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُونُواْ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُمۡ وَلَا نِسَآءٌ۬ مِّن نِّسَآءٍ عَسَىٰٓ أَن يَكُنَّ خَيۡرً۬ا مِّنۡہُنَّ‌ۖ 

Ertinya:
"Hai orang-orang yang beriman,janganlah kamu menghina(mencaci)suatu kaum yang  dihina itu lebih baik dari kaum yang menghina."
(Al-Hujurat:11

Firman Allah s.w.t:
وَلَا تَلۡمِزُوٓاْ أَنفُسَكُمۡ وَلَا تَنَابَزُواْ بِٱلۡأَلۡقَـٰبِ‌ۖ بِئۡسَ ٱلِٱسۡمُ ٱلۡفُسُوقُ بَعۡدَ ٱلۡإِيمَـٰنِ‌ۚ وَمَن لَّمۡ يَتُبۡ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلظَّـٰلِمُونَ (١١)

Ertinya:
"Dan janganlah kamu panggil memanggil dengan gelaran yang buruk.Seburuk buruk panggilan ialah yang buruk sesudah iman dan barangsiapa yang tidak bertaubat,maka mereka itulah orang-orang yang zalim."
(Al-Hujurat:11)

*so friends, let us stop hurting each other. calling names in twitter or whatsoever. together we stop saying this and those when we're never sure what's the truth is. we are all muslims. aren't we?

Success.
Karya Tulis Ilmiah
alhamdulillah. berkat usaha yang tak seberapa ni akhirnya berjaya jugak aku lulus dengan cemerlang. syukur. tugasan ini membuatkan life cycle jadi tunggang langgang. dengan ujian yang tak jemu berkunjung tiba lagi. A. itu yang aku harapkan.semuga karya ini memberikan manfaat dan inspirasi kepada agama, bangsa & negara, insyaAllah.


my obsession.
gerber daisy
look how gorgeous she is, right? bila aku dapat bunga ni dalam tangan serious rasa macam mimpi. sampai aku dah berangan dah, rumah aku nanti tanam pokok daisy banyak2. muahahahahah.


dalam hati ada love story.
miss you.
dengan kepulangan aku ke Tanah Melayu ini maka tinggallah beliau di Tanah Seberang. hehe, lapan hari lamanya. sabar ok sayang? jauh. sangat lain bila jauh. half of you is far away across the vast sea. mesti rasa lain kan? dah2, siapa yang dok deny tu jangan tipu diri lagi. *drama*

*perfect moment*


2 comments: