Blogger Widgets

Sunday, July 24, 2011

.:: Dreams, Brainwaves & Instinct ::.

with the name of Allah the Most Merciful Most Beneficent


DREAMS
Sweet dreams, nightmare.
I'm sure everyone has experienced these two.
Tapi kadang2 enjoy jugak dengan mimpi ni..
chasing zombies -sebab main game Plant vs Zombies sepanjang hari
jadi Hermione - sebab baca Harry Potter before tido & banyak lagi la kalau nak list semua.
atau sometime selalu jugak dapat nightmare especially hantu ntah pape ntah (takut nk taip -.-)
tapi yang lagi bagusnya, sure la terjaga time2 dekat kul 3 pagi (ya, mereka kata itu waktu aktif).
so sape la yang x kecut perut lagi kan?
kalau jaga ada xpe, tapi kalau jaga pulak tido yang susah tu.
berpeluh-peluh sebab tekap muka dengan bantal.
hee~
recently, which was something new, i dream about someone tried to kill me.
Gila.
But there is one mysterious thing about my dreams.
Ohh, perhaps some of my friends too.
Percaya tak ada few mimpi aku yang dah jadi kenyataan?
Opss, ni bukan macam dreams come true bunyi2 fairy tale tu..
bukan2, ni mimpi yang jadi dalam kehidupan seharian aku.
Mimpi tu selalunya agak mengganggu fikiran, then beberapa hari lepas tu dia jadi betul.
Dia bukan macam yang kita sebut dejavu ke apa, tak.
Dia mimpi, kita ingat mimpi tu, then kita cite kat kawan kita, then 3 hari lepas tu jadi betul.
Huhu, sekarang dah ada 3 mimpi yang jadi macam tu.


BRAINWAVES
Hurm,
masa tu selalunya aku akan mengelamun jauh teringatkan seseorang, lepas 1-2 saat lepas tu, mesej dari orang tu akan masuk.
Hebat kan?
is it brainwaves or something? a bond?
entah lah.
firstime aku perasan benda ni time aku kat PASUM, masa tu teringat kat Nurul Husna then tiba-tiba mesej dari husna masuk.
or recently,
teringat kat orang Melaka, pastu tiba-tiba je mesej dari dia sampai.
atau pernah jugak masa tu aku mesej SSZZ goodnite, tiba-tiba dia cakap aku seolah-olah tahu dia sedang teringatkan aku.
(:
u see that??
i love this feeling.
tolong beritahu aku apa nama fenomena ni,okay? 
(hope dah ada orang kaji benda ni)



INSTINCT
hurm, yang ni susah sket nak cerita.
betul ke instinct ni satu kata hati?
selalunya instinct ni akan bagi aku warning sign bila aku nak lakukan something.
sometimes towards people around me too.
instinct tak sama dengan prediction, okay?
contoh paling simple,
masa tu aku nak keluar and aku pakai satu pin ni, time nak pasang tu, tiba-tiba ada satu lintasan hati yang cakap pin ni akan hilang.
tapi of course, aku main langgar je la kan, then betul. pin tu hilang.
entahlah, aku rasa instinct aku 57% betul.
and that's the scariest thing yang akan buat aku over cautious.
Over cautious yang akan hurt orang sekeliling aku.



these three little things are so amazing. semakin kerap dia berlaku, semakin aku awe dengan kuasa Sang Pencipta. Subhanallah.

No comments:

Post a Comment